2013. április 8., hétfő

A japán és koreai divat

Mindig is tetszettek nekem az ázsiai nők öltözködési stílusai, így úgy gondoltam, kicsit megpróbálom összeszedni a főbb jellemzőket, és jobban utána kutatok, hogyan is lehetne ezt a vonalat követni/utánozni. Ha téged is vonz ez a stílus, akkor érdemes tovább olvasnod :)

Bár tudjuk hogy nagyon extrémül is tudnak kinézni (lentebb erről is olvashatsz),de én most inkább a sima, hétköznapi stílust választottam főként. A képeket az alábbi linkeken található weboldalakról is szedtem, ahol nagyon sok ilyen cucc van~
http://www.asia-fashion-wholesale.com/
http://www.yesstyle.com

1. Felső

  
Azt vettem észre, hogy az ázsiai nők szeretik a lógósabb felsőket, és ami még jobb: nem mutogatják agyba főbe a dekoltázsukat. Személy szerint ezzel én is pontosan így vagyok. ^^ Bár vékony alkat vagyok, nem szeretem a feszülős felsőket (bár nálam ez azért van így, mert a csípőm eléggé magasan van, amit nem szeretek és szerintem hülyén néz ki ><). A lógósak azért jók, mert ápolnak és eltakarnak, mégis nagyon csinosak és stílusosak tudnak lenni. Ezen kívül kedvelik még a fodrokat, masnikat is, és nem utolsó sorban a csipkét, ami tényleg nagyon széppé és elegánssá tud tenni minden nőt.


A felső fölé gyakran hordanak zakót. Azonban észrevettem, hogy sokan kedvelik viselni hidegebb időkben a hatalmas, nagy pulcsikat is.

2. Alsó
 
Bizonyára mindenki észrevette, hogy az ázsiaiak nagyon szeretik mutogatni a lábaikat - főként a combjaikat. Szerintem nem is baj, mert egy nőn nagyon szép tud lenni a hosszú láb. :) [Én is szeretem mutogatni, legalább erre az egyre büszke vagyok ha másra nem is :'D] Sokszor hordanak szoknyát, rövid gatyát, és akár télvíz idején is képesek egy szál harisnyában flangálni. x_x És ha nem is harisnyát, akkor legalább egy olyan leggingst vagy farmert húznak fel, ami csutkáig feszül, és sokszor mintás is. Ezekkel gyakran hordanak csizmákat, térdig érő harisnyákat, és többnyire magas sarkú cipőket húznak fel hozzá, amik még jobban hosszabbítják a lábat.

3. Cipő

 

Mint említettem, imádják a magassarkúkat, főleg az olyanokat amik teljesen beborítják a bokát. Ezeket előszeretettel felhúzzák rövid gatyához és szoknyákhoz. Ha pedig kényelmesre veszik a figurát, akkor nagyon kényelmesre: erre példa az a fekete "surranó" a képek között. Nem félnek felvenni a vastag talpú cipőket sem.

4. Kiegészítők

Azt vettem észre, hogy a kiegészítőket sokszor szinte teljesen elvonatkoztatják a ruhadarabtól, ami rajtuk van, és simán felvesznek pl. egy hatalmas, szőrös kucsmát egy elegáns egybe ruhához, ezzel megváltoztatva az öltözék teljes stílusát. A kalap is egy ilyen kiegészítő. Ha már fejfedőkről van szó, sokszor láthatjuk hogy egy hópehely sincs a levegőben, épp ellenkezőleg, tavasz van - ők mégis felhúzzák a nagy kötött sapkát. (utolsó kép).
 A napszemüveg szintén egy elengedhetetlen kellék. Ha már szemüvegekről van szó, akkor nem szabad kihagyni a jó öreg vastag keretes szemüveget, amit nagyon sokszor csak divatból hordanak (1. kép).


5. Az extremitás határai


 

Mind tudjuk milyen őrültek tudnak lenni. :D Én imádom az extrémkedést (régebben én is eléggé az voltam .. keke~  olyan hajam volt mint a 3. képen látható csajnak, csak szőke helyett piros vagy lila volt, és kicsit hosszabb.) mert szerintem ettől is ilyen színes a világunk. ^^ Sokaknak ismerős lehet Japánból a harajuku, a cosplayerek, a ganguro, lolita, decora (pl. 3. kép) stílusok. Érdemes ezeknek utánanézni, mert nagyon érdekes dolgokat lehet találni. x3


Összesítés

Ha ázsiai módra szeretnénk öltözködni, akkor mindenek előtt vegyünk egy valag harisnyát, cicagatyát, és ne féljük a lábunkat mutogatni. Hordjunk lógósabb pólókat, pulcsikat, ezekkel az alsókkal kombinálva. A kiegészítőket is váltogassuk bátran, és cipő ügyileg kénytelenek leszünk megszokni a magassarkút.
A lényeg hogy ne féljünk öltözködni, és érezzük jól magunkat abban, amiben vagyunk, mert csak akkor fogunk benne jól kinézni! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése