2013. április 19., péntek

A páratlan és ragyogó: SHINee.

Előszöris! Aki nem ismerné a SHINeet, annak nagy szeretettel ajánlom a shinee.gportal.hu honlapot, ahol mindent megtudhat róla. ^^ Higgyétek el, megéri. ;)

 

Mit jelent számomra a SHINee?

Precizitás, pontosság, professzionalitás, maximalizmus, stílusosság, alázatosság - számomra ezek a szavak jellemzik a legjobban a SHINeet. Ez az öt srác rengeteg örömet okozott és mosolyt csalt az arcomra amióta megismertem őket, és ezért mérhetetlenül hálás vagyok nekik. 
Egészen eddig nem voltam túlságosan oda a popzenéért, (talán egyedül Adam Lambertet kedveltem) de a SHINee bevezetett ennek a csodás világába. [Régen sokáig azt hittem, hogy a popzenészek többnyire csak playbackelő, előre megcsinált táncosok, akik énekesnek vannak beállítva a színpadon, de énekelni nem tudnak igazán, csak a videoklipekben, ahol agyon javítják a hangjukat. /Természetesen nem mindenkiről gondoltam ezt, mert pl. Michael Jacksonról sosem mondtam volna ilyet. De ott van pl. Madonna, akiről a mai napig ezt gondolom, mert énekelni nemigen tud. / Aztán ez a felfogás fokozatosan megváltozott bennem ahogy nőttem, és agyilag értem. Megbizonyosodtam róla hogy bizony bizony a popzenészek is ugyanolyan profik tudnak lenni, akárcsak a rockzenészek. /Ezt a fajta "megvilágosodást" pl. Lady Gaga véste belém, akiről sokáig nem láttam élő felvételt, és szintén azt hittem az első videoklipje láttán, hogy ő is csak egy újabb megcsinált közember - aztán megnéztem egy élő rádióadásban lévő felvételt tőle, ahol zongorázott és énekelt. 180°ot fordult a felfogásom./] A pop, mint stílus nem állt annyira közel hozzám eddig, de az utóbbi időben rájöttem, hogy számomra az a legjobb, ha valami vidám zenét hallgatok, ami felvidít a nyűgös mindennapok alól. Én nagyon szeretem a rockzenét, és a GazettE-et, de azon belül kevés az olyan szám, amely nem negatív érzelmekről szól. A rockzenéhez, főként a metálhoz mélyről jövő érzelmek illenek, és a fájdalom is pont ilyen. Viszont a popban, többségében igazi "könnyed" számok várnak, amelyek ellazítanak.
Nos, a SHINeera visszatérve, ők mutatták meg számomra azt, hogy milyenek is az igazi, valódi "sztárok". /Kicsit hülyén hangzik ez a szó, nem szeretem használni, inkább mondanám, hogy idolok. /
De milyen is egy idol? Mit takar ez a szó? Talán elsőre az jutna eszünkbe róla hogy "ideális, tökéletes". Valahol ez igaz is, mert az ő feladatuk az, (legalábbis én úgy látom, hogy az SM és hozzá hasonló cégek ezt szeretnék elérni) hogy tökéletesek legyenek, mind külsőleg, belsőleg, előadásmódban, mindenben. Hogy példát mutassanak ezen téren azoknak akik szeretik őket.
/ Egyik kedvenc fellépésem tőlük ^^/

A SHINee ezt tökéletesen hozni tudja. Ahogy a színpadra lépnek, máris átalakulnak Igazi Idolokká, akik a színpadra hozzák mindazt, amitől egy sztárt sztárnak nevezünk: a tökéletes tánc, az ének tökéletesen tiszta hangzása, a szám tökéletes előadásmódja, és mindez teljesen természetesnek hat számunkra a színpadon. Szinte meg sem fordul a fejünkben az, hogy ez valójában mennyire nagyon nehéz feladat, mert annyira simán hozzák ezt a profi szintet. (Természetesen ők is hibáznak a színpadon, minden minden EMBER - ha ezek nem fordulnának elő, azt hinnénk, hogy tényleg robotok.)
Ennek a kulcsa legfőképpen az, hogy mérhetetlenül lelkiismeretesek, és alázatosak a saját szakmájukkal szemben. Maximális teljesítményt igyekeznek nyújtani minden helyzetben, meg sem fordul a fejükben, hogy valamit kicsit is kevesebb energiával csináljanak végig, mint amennyivel képesek rá. /Ez alapvetően az ázsiaiak felfogására jellemző./

Ezen kívül még hatalmas szerepet játszik ebben a sikerben a jó csapatmunka. Nyilvánvaló hogy köztük is vannak konfliktusok, és ezt nem fogják reklámozni, de alapvetően látható is rajtuk, hogy törődnek egymással és barátként tekintenek egymásra. Nem lennének képesek ilyen jól szinkronizált, összehangolt produkciót véghezvinni, ha a csapattagok között akkora zavar lenne.
Meg kell hogy említsem a SHINee mögött álló hatalmas támogató csapatot. Az emberek, akik úgymond "megcsinálják" őket - külsőleg, akik a zenéjüket írják, felveszik, megszerkesztik, akik a fantasztikus koreográfiáikat összeállítják és megtanítják nekik, akik a káprázatos videoklipeket megrendezik és felveszik - a SHINee sikerének csaknem felét teszik ki. Azért mondom hogy a felét, mert az egyik részről: ha nem lenne a SHINee mint tökéletes alapanyag, akkor nem lenne kiket megcsinálni, viszont ha nem lenne aki felkarolja a SHINeet, akkor ők sem értek volna el ekkora sikert.

/Legújabb albumuk fő számának, a "Dream Girl"nek az előadása/

Tehát amikor nézünk egy SHINee produkciót, gondoljunk csak bele hogy mennyire nehéz egyáltalán egy ilyen koreográfiát így eltáncolni, hát még ÉNEKELNI is közben??? Én folyton azt lestem az általam először látott koncertfelvételeknél, hogy vajon ez most akkor playback-e? Én ezt elég könnyedén hallom, mert meg tudom különböztetni ha valaki tényleg élőben énekel, és volt pár, ahol tényleg playbackeltek. De(!) ez nem egy olyan dolog, ami feltétlen elítélendő. Mert a playbacknek is mindig megvan a maga oka. [Persze a Muzsika tévében fellépő Postás Józsi, vagy isten tudja ki, amikor ott áll a placcon a sok mama előtt, /akik szegények befizettek a bulira és el is hiszik hogy tényleg élőben énekel.../ dülöngélve tátog a "csodálatos" mulatós nótára, na AZ elítélendő, nem is kicsit] Azt figyeltem meg, hogy a SHINee főként akkor playbackelt (mert az utóbbi időben én nem nagyon láttam erre példát) amikor nehéz koreográfiát adtak elő, vagy olyan körülmények között voltak ahol az éneklés olyan nehéz lett volna, hogy csak a produkció kárára vált volna (lásd: amikor felemelték őket a levegőbe.). Amikor élőben énekelnek, akkor is van alattuk segítség vokál, de ez mind azért van, mert ha teljesen szárazan énekelnének, akkor akaratlanul is nagyon kihallatszanának azok a kis hang"csuklások" amik tánc közben elkerülhetetlenek - még akkor is ha teljesen tisztán énekelnek. Magyarán: a SHINee sosem azért playbackelt mert nem tud énekelni, ezt mindenki láthatja.
Számomra mindig is az volt a legfontosabb egy előadóban, hogy képes-e ugyanazt hozni élőben, amit a médiában mutat magáról. Ez az a szempont ami nálam eldönti, mennyire becsülöm az előadót, és a SHINeenél annyira lehidaltam, hogy azóta se térek észhez.
Ráadásul a fanokat is szeretik, látszik rajtuk, hogy nincsenek elszállva a sikerüktől, és tényleg hajlanak arra hogy kapcsolatot teremtsenek velük. Őszintén, hány előadó van, aki lát egy csapat fant az után, és mondja nekik, hogy "van kedvetek fényképezkedni a fényképezkedő autómatában?" [Wonderful Day 9. rész, Jonghyun] Szerintem nem sok. :)Sok közös program is szerveződött már a fanokkal, pl. az utcán készített interjúk, vagy a híres-neves World Date műsor.

/Jonghyun és Key a World Dateben/
Hogy ismertem meg őket?

Jöhetne a klisés történet, hogy "hallottam tőlük ezt a számot, megtetszett, és utánanéztem, és a többi is megtetszett" stb stb.. hát, nálam ez nem így történt.
Én... valójában legelőször csak Jonghyun és Taemin Internetwar-os fanservicejét láttam, és az tetszett meg. x'DD  Előtte már hallottam 1-2 parányi szót a SHINeeról, de nem néztem utánuk különösebben. Aztán láttam Jonghyunt a fanservice videóban, és beleszerettem. Igen, igen, legelőször a külseje fogott meg... egészen addig (!) amíg meg nem hallottam, hogy elképesztő kinézete mellé milyen elképesztően tud énekelni. Ahogy meghallottam a 4 oktávos hangterjedelmét, sorra néztem az élő felvételeket tőle, és élveztem, ahogyan a gyönyörű hangja kisimítja minden idegszálamat, amit a stresszes mindennapok szétmarcangolnak.

Ezek után - mivel tudtam, hogy ő a SHINee tagja - utánanéztem a SHINeenak is. Megnéztem 1-2 klipet is tőlük, de meglepő módon elsőre nem fogott meg annyira, mint később, mikor egyre többet hallgattam - kicsit furcsa volt még elsőre a stílusuk, a merész ruhák látványa (még akkor is ha a Visual Keit is nagyon szeretem). Valójában jobban érdekelt ekkor még csakis Jonghyun, és ezért el is kezdtem nézni miatta a Hello Babyt, hogy megtudjam, milyen ember is ő. Hát mit ne mondjak, függő lettem, és a műsor alatt nagyon megszerettem a többi tagot is. Ezek után egyre szívesebben nézegettem a klipjeiket, és eljutottam odáig hogy élő felvételt is nézzek róluk. Nem is tudom már hogy melyik volt az első amit láttam tőlük, de sorra néztem őket, és azt mondtam: ezek a srácok hihetetlenül profik. <3 Egyszerűen beléjük szerettem!

 Mi fogott meg bennük?

Azt, hogy az egész bandában mi volt az ami megfogott, már nagyjából leírtam az előző részben, de most elmondanám külön külön is mindenkiről, hogy az eddigiek alapján mit is gondolok róla.


Key - egy díva. :D Ez a legjobb szó rá! Őszintén, először Keyről nem gondoltam túl sokat, és nem is volt annyira pozos benyomásom róla, a Hello Baby alapján. Talán lehet hogy azért, mert - most már tudom - ő egy őszinte ember, nem kertel, nem beszél rébuszokban, hanem azt mondja amit gondol, még akkor is, ha ez a másiknak kellemetlen lehet. Ezt nagyon bírom Key-ben, abszolút semmi képmutatás nincsen benne. Amióta nézem a Wonderful Dayt, nagyon megszerettem őt, és annyira eltöltenék vele egyszer egy délutánt, ahol vásárolgatunk, beszélgetünk, sztorizunk... én ezt tudnám elképzelni tökéletes időtöltésnek vele!:D Imádom a fejét<3


Taemin - Haha, a kis makanae~:D Fura belegondolni hogy Taemin csak egy évvel idősebb mint én, valahogy többnek tűnik számomra. Na de nem mentalitásban, hanem csak külsőben. ^^ Mentalitásban abszolút megfelel a korának. Taemin egy édes teremtés, imádom amikor zavarba van a kamerák előtt(bár az utóbbi időben már megnyílt a csipájax3). Azt szeretem benne, hogy az ember azt gondolná a nyilvános nyilatkozásai alapján, hogy egy szerény kis srác, meg minden, aztán elkezd táncolni, és egy hatalmas tánc-isten lesz belőle. Nem néznéd ki belőle! Tánc közben egy egészen új embert láthatunk személyében. És plusz azért mostanában már vannak olyan momentumok is a műsorokban, ahol kiderül hogy nem is olyan kis ártatlan mint amilyennek látszik ;)


Onew - Azthiszem a Hello Baby alatt nem igazán tudtam az ő valós személyét megismerni, mert nagyon félénknek tűnt - holott Onewról szerintem ez nem mondható el. Én azt gondolom hogy ő egy nagyon barátságos, közvetlen személyiség, aki kedves, vicces, és megértő.Viszont valamiért azt érzem, hogy ő az aki szinte minden szituációban ilyen, és kicsit furcsa is ez nekem. Így az jön le, hogy nem mindig adja önmagát. De lehet hogy tévedek, és Onew tényleg mindig ilyen..:) A hangjáról pedig annyit, hogy imádom a hangszínét. Annyira jellegzetes, hogy 100 közül felismerném! Nagyon jó hatással van a SHINee számaira.


Minho - elsőre ő volt a Hello Baby alapján talán a legszimpatikusabb a srácok közül. Nagyon jól bánt Yoogeunnal, ami egy pozitív pont volt számomra. ^^ Minho kedves, gondoskodó, de emellett határozott és férfias típusú embernek tűnik számomra. Neki van a legpasisabb gondolkodásmódja. Kicsit visszahúzódó is néha, de ez nem azt jelenti hogy ha arról van szó, nem áll ki az igazáért, sőt.:D

 

Jonghyun - igen, igen, megpróbálom rövidre fogni... XD igazából neki már csináltam korábban egy külön posztot a szülinapja alkalmából, ahol bőven ki is fejtettem róla a véleményemet [KATT]. A Hello Baby alapján azt gondoltam róla hogy Jonghyun nehezen nyílik meg teljesen másoknak, sokszor kicsit ő is zavarban van, de ennek ellenére egy határozott képet mutat magáról. Ez szerintem egy jó dolog, mert így tulajdonképpen védi is önmagát. Viszont néhány interjú és megnyilvánulás alapján azt gondolom, hogy a határozott kép ellenére ő mindenféleképpen egy érzékeny lelkű alkat, egy tipikus művész. Látszik, hogy szerelmes a zenébe, és sokat tud filozofálni. Ezért is van hogy ő annyira a szívemhez közel áll: én is ilyen vagyok. Én nyíltabb vagyok az emberek felé, és talán nincs olyan "harsány" stílusom sokszor mint neki :D de a zenét én is imádom, és nyitott vagyok a gondolatok elkalandoztatására. Szerintem Jonghyunnal nagyon sokat tudnék beszélgetni. És ami még a "szinte-teljességgel-biztos-hogy-megvalósíthatatlan álmaim" listáján szerepel, az az, hogy egyszer eljátszunk ketten egy számot, úgy hogy én kísérem őt zongorán. <3

Azthiszem eléggé sikerült kiöntenem a lelkemet velük kapcsolatosan. Aki már szereti őket, az szerintem pontosan tudja hogy miről beszélek.:) Viszont aki még nem, annak remélem hogy ez alapján felkeltettem az érdeklődését eziránt a remek fiúbanda iránt.

/A hozzászólásokat pedig nagy örömmel fogadom, bármelyik bejegyzésem alatt! ^^ Ha van gondolatod, ne félj, írd meg bátran:)/

2 megjegyzés:

  1. Tökéletesen passzolnak rájuk a jelzők, amiket írtál. Jól összeszedted a dolgokat :)
    Én Taemin táncától lettem SHINee fan (meg a fantasztikus Luciferes hajától, ruhájától, pofikájától, meg úgy általában tőle :D ) Aztán most már Jjong és Key azok, akikért élek halok, meg persze a kis hazudós Minnie :D
    Nekem ami legjobban tetszik bennük, hogy annyira jó csapatot alkotnak. Profik, persze, így muszáj, de ők nem csak egyszerűen egy csapat, hanem látszik, hogy mint emberek is kijönnek egymással (ami persze elég fura lenne, ha nem, ha még együtt is kell lakniuk: D)

    Nekem ez azért fura, mert elvetemült KAT-TUN fan vagyok és hát őnáluk a banda az abszolút a munkára korlátozódik (vagy korlátozódott sokáig), és nem volt ez a jajj de jó barátok vagyunk igaziból is duma se. Persze, ők picit speciálisabb esetek , meg hát Johnny's is más kicsit, mint az SM, de imádom, hogy a SHINeenál tényleg igazi CSAPATot láthatunk, és nincs olyan, akit elnyomnának, vagy háttérbe szorulnának, vagy olyan, hogy csak egy ember viszi a csapatot a hátán. Itt mindenki fontos és értékes.

    Jó lett az írás :))

    VálaszTörlés
  2. Úristen! Igazad van mindenben^^
    Nekem is JongHyun a legnagyobb kedvencem. :D
    A SHINee-t magát, egy barátnőm ajánlotta figyelmembe, de először nem is érdekelt ez az egész kpoposdi xD
    Aztán belehallgattam. És elvarázsolt az egész banda. Kirángatott az úgynevezett "szürke hétköznapokból". xD
    Abban a pillanatban hirtelen egy nyitott személyiség lettem, egész máshogy kezeltem a dolgokat, amint megjallgattam. Aztán most jöttél te a blogoddal, amit azonnal a kedvencek listájára teszek. Elképesztő, ahogy az idetévedő kpop rajongókat elvarázsolod az írásaiddal(engem személye szerint elvarázsolt xD)! Nem tudok szóhoz jutni. Azokkal a bejegyzéseiddel, amik az imádott SHINeeról szól, szinte mégjobban megismertetted velem. Vagyis..a személyiségükről én is ezen a véleményen vagyok, de most hogy ezt olvastam, csak mégjobban megismertem őket- általad, és ezért hálás vagyok neked .)
    Ahogy beszélsz róluk, leírod őket, úgy érzem csak mégjobban beléjük szerettem.
    Ők egy családot alkotnak mind a magánéletükben, mind a színpadon. És olyan érzésem van a blogod olvasása után, hogy kicsivel közelebb kerültem hozzájuk - már amennyire egy rajongó közel lehet - mert valljuk be őszintén, én az életben nem láthatom őket igaziból.
    Nemtudom szavakkal kifejezni, amit ezek iránt az "idióták" iránt érzek <33333
    Mégegyszer köszi neked hogy ennyire feldobtad a mai napomat :3
    Mellesleg..most hogy Onew megint eszembe jutott...asszem csirke lesz a kaja mára xD

    VálaszTörlés