2013. április 13., szombat

Ismerkedjünk a K-poppal! - BIG BANG

Az előző "Ismerkedjünk a K-poppal!" c. bejegyzésemben megnéztem pár előadótól egy-egy számot, amelyet kiraktam és elmondtam róla az első benyomásomat. Most úgy döntöttem, hogy mindegyik együttesnek jobban utánanézek, és mindegyikről írok egy összesített, végső álláspontot!:)

Elsőként a BIGBANG-et választottam. ^^
Nos, elsőként az a benyomásom erről az együttesről, hogy nagyon szélsőségesek, extrémek, és erős egyéniségek. Mikor megláttam néhány ruházati összeállítást, azt mondtam: "És itt Nyugaton még Lady Gaga számít meredeknek...?" Csak meg kellene nézni egy-két BIGBANG hacukát, és Lady Gaga szinte eltörpülne:D
Zeneileg alapvetően elég színesnek látszik a palettájuk. Amiket meghallgattam a Fantastic Baby után: Monster, Bad Boy, Blue, Tonight, Garagara go. Én nem igazán vagyok a rap híve, (csak egy minimális szinten, ami még jót tesz a számnak) ezért kevés volt az olyan dal, ami megfogott tőlük. Én jobban szeretem a jellegzetes, dallamos számokat, éppen ezért is tetszett a legjobban talán a Bad Boy c. daluk.


A tagok közül legelőször G-dragont ismertem még K-pop rajongásom előtt, a CRAYON c. számával. Annak nagyon tetszik a klipje, a szám már kevésbé, de G-dragon nagyon jól néz ki benne, és maga a videó vicces.:D Ráadásul a szám egy csomó ideig bent volt a fejembe miután meghallgattam.
Ahogy olvastam, G-dragon komponál is számokat, ami egy nagyon jó pont a szememben - és az olvasottak alapján nagyonis ért hozzá. Mások véleménye alapján is úgy tűnik, hogy nagyon professzionális, és érti a dolgát.
Daesung és Taeyang énekhangja is nagyon szép, viszont ami még nagyon feltűnt nekem, (és szerintem mindenkinek feltűnik, ha megnézi a BIGBANGet) az Top hangja. Nem csak az ének, hanem a rap is(mivel főként azt csinálja). Nagyon jellegzetes! És jó is hallgatni, mert egészen új színt visz a zenébe.
/Viszont az hihetetlen, hogy nem akarták felvenni őt a súlya miatt.[az elutasítás után 40 nap alatt adott le 20 kilót, és ezek után újra jelentkezett. Így már felvették...] YG Entertainment... hát... nem is tudom... Én az SMnél már láttam valamelyik együttesben 1-2 kicsit ducibb énekest, és szerintem senki le nem sz*rja. Oké, aláírom hogy egy idol az azért idol, mert valahol "ideális, tökéletes" képet "kell" hogy mutasson(bár én ezzel vitatkoznék), de azért tudnunk kéne hogy mi az ami fontosabb, a külső, vagy a tehetség... Na meg hát a plasztikai sebészetről inkább ne beszéljünk..:') /
[Ez emlékeztet kicsit az én sztorimra is. Elsőként egy énekes tagozatú gimibe jelentkeztem 14 éves koromban, viszont eléggé extrém kinézetem volt - félig piros, félig fekete haj, szó szerint elfelezve. Jól énekeltem, fel is vettek, a jelentkezők közül 3.ként kerültem be a szakra. Viszont mint kiderült, az összekovácsoló kórustáborba(amiről nem is szólt senki, hogy lesz) a kinézetem miatt nem hívott el a tanár, mert "kitűntem a sorból". Köszi.]


Miután megnéztem az élő felvételeket is tőlük, történetesen az Aint no funt, Love dust-ot, és a Bluet, arra a következtetésre jutottam hogy a BIGBANG élőben is nagyon profi (nem is vártam mást tőlük, őszintén szólva:D). Bár először nem tudtam eldönteni, hogy most akkor playbackelnek-e, de aztán rájöttem, hogy nem bizony. Persze az élő hang alatt általában az összes együttesnél van plusz vokál, de az a hangzás miatt kell.

Végszó: A BIGBANG egy alapvetően a saját stílusát, zenéjét nagyon profin és stabilan hozó együttes. Bár a számaik közül egy sem volt olyan, ami igazán megfogott volna (a Fantastic Baby eszembe jut jópárszor, de valószínű azért, mert ezt láttam először tőlük:D), természetesen ugyanúgy becsülöm a munkájukat, mint a többi kedvenc előadómnak. Hajrá, BIGBANG!

(Következő ismerkedési alanynak az INFINITE-et tervezem ;3)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése